Sider

søndag den 31. marts 2013

Underbust-firefly-couture kjole...

Dette bliver et kort indlæg eftersom det er noget tid siden den er blevet lavet og jeg har desværre ikke nogen billeder fra the making of this dress.
Det hele startede med at vi skulle til rollespils scenariet Firefly 2 i Odense. Jeg ville have et kostume som var 30'erne tidstro, men stadig moderne og enkelt, så jeg designede en underbust-slim-dress i sort med hvide nålestriber og rødt silkefoer. Den nærmest kom til mig i en åbenbaring efter jeg i ugevis havde skrublet over hvordan den skulle se ud, men der kom jeg frem til noget jeg virkelig mente var mig og som samtidig var i scenariets ånd. Så jeg ringede jo selvfølgelig til min bedste sy-kompagnon Angelica (Angelicas blog) i Århus. Jeg forklarede hende ideen og hun var med det samme med på den. Det eneste der virkelig pressede sig på var tid, jeg var næsten lige startet på studie og vi havde svært ved at finde en weekend hvor det kunne lade sig gøre for os begge to. Vi fandt en lørdag en eller to uger før scenariet hvor det kunne lade sig gøre, og så tog jeg fluks til Århus, for at lave vidunderet.
Kjolen er delvist lavet efter couture principper og er specifikt lavet til mig og min krop, den blev ualmindelig flot og jeg er ked af jeg ikke har billeder, hvor man kan se hele kjolen og specielt bagfra hvor man kan se det røde foer i slidsen. Jeg håber jeg for nogle billeder ind på et tidspunkt indtil da, må i nyde de fantastiske billeder jeg har, billederne er taget af Sheena Zaedow.

 Billed af mig, taget af Sheena Zaedow
Billed af mig og min kæreste Thomas, taget af Sheena Zaedow

1 kommentar: