Sider

mandag den 21. maj 2012

Krigslive VIII...

Så er man kommet hjem fra dette års Krigslive (VIII) og der er enlig også gået en rum tid, men har bare haft så travlt at jeg ikke ar haft så vanvittig meget tid til at skrive om turen til Lejre. Men here goes. Som altid er det en evig fornøjelse at være på tur sammen med drengene, og det er både Vejle Boys, Sønderjyderne, Odense gruppen, Midtjyderne og den lille, dog voksende sjællænder gruppe, for det er jo i virkeligheden det der gør Borgsnoens gruppe så vidunderlig at der næsten er repræsenteret hele Danmark. Men vi tog til Lejre, hvilket i starten var lidt små kaos præget. Anders og jeg blev hentet af en af Søndejyderne ved navn Stefan inde i København hvorefter vi alle tre kørte til Lejre. De fleste af Sønderjyderne havde været i Lejre siden dagen inden (det vil sige om torsdagen) for at sætte hele lejeren op. Som så fantastisk ud skal det lige siges.:P


Da jeg ankom til Sagnlandet Lejre kunne man rundt omkring se de forskellige telte og bålsteder vokse op både på den kristne og på vikinge siden. Krigslive VIII havde nemlig et lille twist som ikke har været på de andre, at vi kørte semi historisk istedet for Warhammer verdenen som nok alle krigslivere kender til. Vores lille lejr var, hvis jeg selv skal sige det, den mest dejlige, £exe og mest fantastiske af dem alle. Jeg havde fået lavet en ny kogeø, lavet af Vejle Boys, som var helt fantastisk at lave mad på..Drengene tog ud for at slås, mine damer Christine og Ida, og jeg blev i lejren og lavede mad, det var en weekend med masser dejlig spil, kampe og godt humør, som der altid er med Borgsnoens drenge (og piger).


Menuen på Krigslive i år stod på: Soldatergryde, Havregrød, Hamberyg, Fasaner, Hare, Dyreryg, Landbrød, Ost, Brie, Flæsk, Æg, Frugt, Pølse og BACON! Som altid var det en fornøjelse at lave mad til folkene og det er da helt klart noget jeg ville gøre igen..:D


Her til sidst vil jeg ligge den video op hvor Patrick er så sød og dejlig at forklare lidt om vores mad til lørdag aften. Jeg takker for endnu et fantastisk Krigslive og venter i spænding på Krigslive IX, hvor det efter arrangørenes udsagn bliver Empire vs. Nightgoblins, det skal nok blive spændende.



Alle fotos og video er taget af mig (Louise Kjær)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar